Toyota Hilux, Generația 9: Trecerea la Era Electrificată a Legendei Off-Road

Dezvăluirea Noii Toyota Hilux: Primul Model BEV (electric) și FCEV, alături de 2.8L Diesel
Toyota a dezvăluit mult-așteptata nouă generație Hilux, marcând un moment de cotitură prin integrarea celebrului pick-up în era propulsiei electrificate. A noua generație păstrează reputația de rezistență, fiabilitate și calitate (QDR) care a consacrat-o la nivel global, adăugând în același timp inovații substanțiale în design, confort și tehnologie de siguranță.

Design Exterior și Interior: De la "Tough" la Premium
Noul Hilux adoptă o temă de design exterior denumită "Tough and Agile" (Robust și Agil), proiectând o alură puternică prin proporții frontale revizuite și o statură vizibil mai solidă. Partea frontală, reproiectată, include blocuri optice subțiri, conectate printr-o bară centrală care afișează numele TOYOTA într-un stil clasic. Pentru a facilita accesul, au fost integrate o nouă treaptă pe puntea spate și o treaptă laterală (side step) redesenată. În concordanță cu preferințele clienților, noul model va fi disponibil exclusiv în versiunea de caroserie Double Cab (Cabină Dublă).
La interior, cabina beneficiază de un upgrade major, atingând un nivel de calitate percepută influențat de noul Toyota Land Cruiser. Consola centrală a fost reproiectată pe o structură orizontală care găzduiește atât panoul de bord digital personalizabil de 12.3 inch pentru șofer, cât și ecranul tactil central multimedia, de asemenea, de până la 12.3 inch. Comenzile vitale pentru tracțiunea integrală și sistemele off-road sunt acum grupate central pentru o utilizare intuitivă. Dotările de conectivitate sunt moderne, incluzând încărcarea wireless pentru dispozitive și porturi USB noi în partea din spate a cabinei. De asemenea, clienții vor putea accesa servicii conectate și date despre vehicul prin aplicația dedicată MyToyota.

Motorizări și Electrificare: Abordarea Multi-Path
Noua generație Hilux ilustrează perfect filosofia Toyota de a oferi soluții multiple de propulsie (multi-path) pentru electrificare. Gama de motorizări va fi cea mai extinsă din istoria modelului.
Pentru piețele din Europa de Est, inclusiv România, vor fi menținute motoarele cu ardere internă. Aici, robustul motor 2.8 litri diesel (care îl înlocuiește pe cel de 2.4 litri) va fi disponibil alături de motorul pe benzină de 2.7 litri.
Segmentul electrificat va fi dominat de versiunea Hybrid 48V (Mild-Hybrid). Acest sistem, care va deveni cel mai vândut în Europa de la debutul producției în primăvara anului 2026, folosește o baterie litiu-ion de 48V și un motor-generator electric, montate fără a compromite spațiul interior (bateria este sub scaunele din spate). Tehnologia Mild-Hybrid sprijină motorul diesel de 2.8 litri pentru a oferi performanțe mai line și mai silențioase, în special la plecarea de pe loc și în timpul accelerării, menținând totodată capacitatea de trecere prin apă de 700 mm și o capacitate impresionantă de tractare de 3.500 kg.
Marea inovație este introducerea primului Hilux pur electric, denumit BEV (Battery Electric Vehicle), programat să fie introdus în gamă din 2026. Acesta este echipat cu o baterie litiu-ion de 59.2 kWh și beneficiază de tracțiune integrală permanentă asigurată de e-osii pe ambele punți. Deși este proiectat preponderent pentru flotele care doresc emisii zero, Hilux BEV păstrează capacitățile off-road ale modelului, cu măsuri specifice de protecție a bateriei. Autonomia WLTP preliminară este estimată la aproximativ 240 km, iar sarcina utilă la aproximativ 715 kg.
Viitorul aduce o altă alternativă cu emisii zero: în 2028, este confirmată lansarea versiunii FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle), echipată cu un sistem de pilă de combustie pe hidrogen de la Toyota.

Dinamică și Siguranță Avansată
Noul Hilux îmbunătățește semnificativ dinamica de condus prin adoptarea, în premieră, a servodirecției electrice (EPS). Acest sistem oferă o operare mai precisă, o manevrabilitate sporită la viteze mici și reduce șocul resimțit la trecerea peste teren accidentat.
Suspensia a fost, de asemenea, revizuită, beneficiind de două setări distincte: una optimizată pentru sarcini grele (echipările WorkMate și SR) și o alta, cu rate de arc diferite, axată pe confortul utilizării zilnice și al aventurii (echipările SR5 și superioare). Capacitățile off-road sunt sporite de sistemul Multi-Terrain Select (MTS), standard pe versiunile 4x4 automate, care optimizează tracțiunea pe diverse suprafețe.
Pachetul de siguranță activă, Toyota T-Mate, a fost extins considerabil, incluzând cele mai recente sisteme Toyota Safety Sense. Printre noile funcții se numără Asistența Proactivă la Conducere, Suprimarea Accelerației la Viteză Mică și un Sistem de Oprire de Urgență. De asemenea, sunt disponibile sisteme suplimentare precum Monitorizarea Unghiului Mort și Asistența la Ieșirea în Siguranță.

Disponibilitate și Estimare de Preț în România
Deși lansarea pe piețele majore, precum Australia, este prevăzută pentru sfârșitul anului 2025, iar producția Mild-Hybrid demarează în Europa în primăvara anului 2026, introducerea noii generații Hilux în România, în special a versiunilor cu motoare convenționale și Mild-Hybrid, este așteptată cel mai probabil spre sfârșitul anului 2026 sau începutul anului 2027.
Având în vedere evoluțiile tehnologice, upgrade-urile de design și siguranță, se estimează că prețul de pornire al noului Hilux va înregistra o creștere față de modelul precedent. Dacă prețul actual începe în jurul valorii de 42.000 EUR (TVA inclus), noua generație ar putea porni de la aproximativ 45.000 EUR - 48.000 EUR (TVA inclus) pentru versiunile Double Cab cu motorizări convenționale sau Mild-Hybrid, versiunile superioare atingând cu ușurință pragul de 60.000 EUR.
