Dacia Sandero Rămâne Lider în Europa: Peste 185.000 de Unități Vândute în Primele 9 Luni din 2025

Victoria Low-Cost: De Ce Oamenii din Toată Europa Aleg Dacia Sandero?
Dacia Sandero își menține cu fermitate poziția de cea mai vândută mașină de pe piața europeană după primele nouă luni ale anului 2025. Chiar dacă modelul a înregistrat o ușoară scădere față de anul precedent, cifrele cumulate asigură modelului românesc un avans confortabil în fruntea clasamentului.
Performanța Sandero subliniază schimbarea de mentalitate a consumatorilor europeni, care prioritizează în continuare valoarea, eficiența și costurile de exploatare reduse.
Clasamentul Modelelor: Sandero, Pe Locul 1
Între ianuarie și septembrie 2025, Dacia Sandero a fost comercializată în 185.947 de exemplare pe continent. Deși acest total reprezintă o scădere de aproximativ 17.000 de unități față de aceeași perioadă a anului 2024, Sandero a reușit să își păstreze coroana de lider.
În septembrie, Sandero a ocupat locul al treilea în clasamentul lunar, dar avansul cumulat din trimestrele anterioare a fost suficient pentru a menține primul loc.
Top 3 cele mai vândute mașini în Europa, în primele 9 luni din 2025:
- Dacia Sandero: 185.947
- Renault Clio: 170.256
- Volkswagen T-Roc: 160.730
România Pe Harta Europei: Duster și Puma În Top
Pe lângă Sandero, performanța Dacia este susținută de alte două modele de succes. Dacia Duster s-a clasat pe un onorant loc 8 în clasamentul general, cu 133.644 de exemplare vândute. Duster a fost depășit la limită de rivalul său din cadrul grupului, Peugeot 2008.
Un alt model cu rădăcini românești, Ford Puma, produs la Craiova, s-a poziționat pe locul 15, fiind vândut în 115.768 de exemplare.
În plus, noul model Dacia Bigster, lansat recent, a înregistrat deja 39.514 unități vândute în cele nouă luni, semnalând un potențial crescut de a influența clasamentul general în perioada următoare.
Dacia, Locul 9 În Topul Mărcilor
La nivel de brand, Dacia continuă să fie un jucător important pe scena auto europeană, ocupând locul 9 în clasamentul mărcilor, cu un total de 448.351 de mașini vândute în primele trei trimestre.
Compania se plasează înaintea unor mărci de volum precum Kia (402.937 de unități), dar rămâne în urma giganților consacrați:
- Volkswagen (peste 1 milion de unități)
- Toyota
- Skoda
- BMW
- Renault
- Mercedes-Benz
- Peugeot
- Audi
- Dacia
Performanța Dacia în Top 10-ul mărcilor, alături de dominanța Sandero la nivel de model, confirmă că strategia mărcii de a se concentra pe esențial și pe cel mai bun raport calitate-preț continuă să fie un motor de creștere pe o piață auto europeană din ce în ce mai sensibilă la preț.
