Rezervări telefonice NON STOP: +4 0752 012 012

BMW M renunță la denumirea Competition: Performanța devine noul Standard

2025-11-05 09:40:36 Autor: Php Rent a Car
BMW M renunță la denumirea Competition: Performanța devine noul Standard


O Mutare Inteligentă de Marketing? Cum BMW M își aliniază oferta la cererea mare a clienților

BMW M, divizia de înaltă performanță a constructorului bavarez, a inițiat o schimbare strategică majoră în nomenclatorul gamei sale de modele. Celebrul indicativ „Competition”, care a definit de peste un deceniu vârful de performanță al modelelor M, va fi eliminat treptat. Vestea, confirmată de surse din interiorul companiei, nu reprezintă o simplă decizie de marketing, ci o adaptare la cererea copleșitoare a pieței și o reafirmare a viziunii mărcii M.


De ce dispare „Competition”? Simplu: A devenit Standardul

De la introducerea sa, denumirea „Competition” a servit ca un nivel superior de performanță, poziționându-se deasupra modelului M „de bază”. Aceste versiuni aduceau un plus de putere, șasiu revizuit, sisteme de frânare mai performante și, de multe ori, tracțiunea integrală M xDrive standard.

Potrivit lui Frank van Meel, CEO-ul BMW M, motivul renunțării este unul cât se poate de practic: peste 80% dintre clienți alegeau direct versiunea Competition.

„Mai mult de 80 la sută dintre clienții noștri s-au îndreptat direct către Competition. Așa că am spus, haideți să facem din asta versiunea standard”, a explicat van Meel. „S-ar putea spune că fiecare model M de astăzi este un Competition.”

Practic, cea mai performantă opțiune a încetat să mai fie o alegere nișată și a devenit configurația implicită dorită de majoritatea entuziaștilor. Prin urmare, BMW M transformă preferința clienților în noua normă.


Ce înseamnă acest lucru pentru noile modele M?

Eliminarea denumirii „Competition” este de fapt o veste excelentă pentru fanii mărcii. În esență, mașinile M „standard” vor prelua acum nivelul de putere, echipare și tehnologie care era anterior rezervat doar versiunilor Competition.

De exemplu, viitoarele generații de modele, cum ar fi noul M2 sau viitorul M5, nu vor mai avea o variantă Competition. În schimb, modelul M de bază va veni cu pachetul complet, fiind echivalentul a ceea ce era anterior Competition.


O Gamă Mai Clară și Mai Concentrată

Această mișcare are ca scop simplificarea gamei M, care, în ultimii ani, a devenit din ce în ce mai complexă. În viitor, structura modelelor de înaltă performanță va fi redusă la trei piloni distincți:

  1. Modelul M de Bază (Noul Standard): Va reprezenta acum punctul de plecare cu performanțe de top, preluând specificațiile anterioare ale versiunii Competition.
  2. Modelul CS (Club Sport): Se va concentra pe îmbunătățiri de performanță orientate către circuit, printr-un plus de putere și o reducere a masei.
  3. Modelul CSL (Competition, Sport, Lightweight): Vârful de gamă, dedicat purismului și performanței extreme, cu cel mai mare accent pe reducerea greutății și manevrabilitate.


Decizia BMW M reflectă o tendință clară în segmentul performanței: cumpărătorii de mașini M nu caută o versiune atenuată, ci cea mai puternică și mai capabilă mașină pe care o pot obține. Prin integrarea pachetului Competition în modelul M „de bază”, BMW M se asigură că ADN-ul său de motorsport rămâne nealterat și că fiecare nou model M va fi, din start, o mașină fără compromisuri.